Saturday, May 14, 2011

The Combine

Vandaag was eindelijk de grote dag, de Sockeye combine! Op de prachtige velden onder een stralende zon speelden ongeveer 100 man voor een plekje in de volgende ronde van tryouts.


De spelers werden opgedeeld in 5 teams, elk team speelde één keer tegen elkaar. Twee van de vier wedstrijden werden gespeeld op het ‘showcase’ veld. Deze wedstrijden werden extra goed bekeken door de Sockeye captains.


Ik werd ingedeeld in het team van 2006 Callahan winner Tim Gehret. Verder zat ik in het team met veel college spelers, waaronder de captain van de University of Washington (UW). UW heeft zich voor het eerst in tijden gekwalificeerd voor Nationals. Dat is over twee weken, die gasten zijn dus allemaal top fit. Ik had zelf nogal last van m’n hamstrings. Afgelopen dinsdag was er een erg intense track workout met erg veel sprints. Iedereen die daar was had nu, na drie dagen, nog steeds last van zijn benen. Er waren zelfs gasten die eerder moesten stoppen.


Er werden stats bijgehouden voor de wedstrijden, ik was nummer 5.


De eerste wedstrijd begon meteen goed, we speelden op het showcase veld en waren veel sterker dan het andere team. Ik speelde ok met een paar scores, een layout D en een forehand huck tegen de wind in.


De tweede wedstrijd ging niet zo lekker. Ik had last van de hitte/zon, m’n voeten (nieuwe schoenen) en hooikoorts. Mijn hele team had een beetje weinig energie en we verloren dan ook met bijna dubbele cijfers.


Na anderhalf uur rust was onze derde wedstrijd weer op het showcase veld. Het was een lekkere, harde pot die we wonnen op universe point. Ik speelde lekker met een poach layout D, een D op universe point en later in hetzelfde punt een poach waardoor de tegenstanders de schijf weggooide.


De laatste wedstrijd was een uitputtingsslag. Iedereen zat er flink doorheen na drie wedstrijden in de hitte. Er waren ontzettend veel turnovers, maar wij waren toch wat consistenter. Ik gooide de winnende pass over drie kwart veld.


Ik was onder de indruk van het niveau van de combine. Het was de meest competitieve combine van tenminste de afgelopen vijf jaar. Er waren geen echte super sterren (die nog niet voor Sockeye spelen), maar iedereen begrijpt het spelletje, kan hard rennen, hoog springen en goed gooien.


Het was een erg leuke en vermoeiende dag, ik hoop dat ik morgen nog een beetje kan lopen…


Ik hoor morgen of ik door ben naar het volgende deel van tryouts. Hierin wordt er drie weken met een groep van zo’n 40 man getraind en het wordt afgesloten 3 en 4 juni tijdens een toernooi in Vancouver.

No comments:

Post a Comment